fredag 16 april 2010

Gör din Egen musli!

FÄRDIGT, fast när allt rostats klart, hällde jag i aprikoserna och lite russin. De ska inte rostas.
Lägg allt på en plåt, fast i omgångar för de ska bara vara ett tunt lager. In i ugnen på typ, 175 grader i några minuter..

Blanda i alla "torra" frön och va man nu vill ha i, jag hade, solrorkärnor, pumpafrön, linfrön, söta mandlar och kokos. Häll i lite ljus sirap eller flytande hounung går också bra, blanda, bara för att få de lite fuktigt.

Torkade aprikoser, som jag klippte sönder med en sax, enklast så

Kokos, älskar kokos

Söta mandlar som jag mixade, i ganska små bitar, men inte för små, ska vara lite tuggmotstånd.
Min Guide till hemmagjord musli :) enjoy!
Igår gjorde jag min egen musli, jag gillar inte den man köper, dels för att i nästan alla är de massa tillsättningar och dels för att de inte finns några goda blandningar.
Så jag blanda i de jag tycker om.. börjar åt fel håll märker jag nu men men hoppas de funkar ändå.

1 kommentar:

  1. Mmm ser jätte-gott ut!
    Stella blev inlagd idag, du kan läsa på min blogg, stakars min lilla stjärna!
    kram!

    SvaraRadera