onsdag 20 oktober 2010

Renoverings dags!!

Wiieee!!! igår va vi och handlade en del grejer man behöver när man ska måla och tapsera om hemma!
De ska nämligen vi göra nu i helgen har jag bestämt, jag är ledig och Patrick med så de finns inga undanflykter här, även om de är tråkigt så ska de blir klart och som vi vill ha de.

Jag funkar lite så, att när de inte är som jag vill ha de, som nu då med inredning och färger! Då skiter jag i att hålla ordning och städa, för då tycker jag inte de är roligt för de är ändå inte som jag vill ha de... Så de ska de bli ändring på. De värsta är alltid att när man väl sätter igång, så inser man hur mycket de är att göra. Spackla, slipa, sätta maskeringstejp över allt, täcka alla möbler och golv....Puhh blir trött bara jag tänker på de!

Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag städa, lägga i tvätt, åka och handla en snabbis sen laga mat! Så ser min kväll ut!


PUSSS

2 kommentarer:

  1. Hej där!
    Åhh så roligt! :-) Vad blir det för tapeter då?
    Vi renoverar ju med här hemma som du vet, så idag o igår har vi målat golvet, ljusgrått. Såå fint! Äntligen ett steg framåt. Nu är det "bara" fönsrerna kvar o byta samt väggen där o tapetsera o måla.
    Ledsen att jag ej kunde komma o fira din födelsedag men Stella hade ju feber på kvällen och jag hade otroligt ont! :-( Nu är det liiite bättre dock. Hoppas jag kan komma o se ert nya hem snart,
    Stor kram från caroline

    SvaraRadera
  2. Hej!
    De blir en fondväg, ganska vågad med en stark turkos i. Och väggen är völdigt stor som den ska sitta på, men resten av väggarna blir gräddvita för att tona ner de lite. Jag hoppas inte de blir för mycket.
    Ja va roligt, de är kul för varje steg man tar, ni verkligen renoverar så de tar ju sin tid de där. De blir nog vääääldigt mysigt och fint när de är klart, allt annar är ju så fint ni gjort om! Oj va långt detta blev.

    Bara att komma när ni känner för de! :) Ni är alltid välkommna, hoppas Leia haft kul på badhotellet? Kram :)

    SvaraRadera