tisdag 9 november 2010

Gör de du kan!


Fick hem ett brev idag, ett tack för att jag skänt pengar till cancerfonden, rosa bandet! Gjorde de när jag kollade lite på rosa bandet galan för ett tagsen.
Jag blev så berörd när de va ett repotage om en familj som precis hade blivit föräldrar och kommer ej ihåg om de va innan hon fött eller direkt efter, som hon upptäckte att de gjorde ont i hennes ena bröst, dom trodde först de va mjölkstockning men kunde sen konstatera att de va de inte. Hon va så fin och dom va så glada över deras lilla dotter, men hon fick inte länge uppleva att vara mamma, dom trodde hela tiden de skulle bli bättre! Dom hade hopp hela tiden, men tillslut gick de inte längre och pappan och dottern får nu klara sig själva utan någon mamma och fru. Jag grät och jag tänkte att ingen ska behöva gå igenom detta!
Tänk va många de är som bara kan skicka iväg en slant men som inte gör de, de behöver inte vara mycket, bara litegrann, de du kan!! Okej, jag kan fatta om man inte vill skänka pengar om man knappt har mat på bordet själv, men har du de och kanske lite till så skänk.
De ska väl inte behöva drabba någon anhörig eller dig själv innan man gör något.
Jag har alltid vart lat med att "göra nåt själv" men sen insåg jag att varför ska andra skicka pengar, ge blod vara fadder m.m och man själv inte ska göra ett skit.
Så nästa gång du går in på Lindex, Apoteket eller Ica, köp ett rosa band eller två! Eller kanske en diskborste som stödjer rosa bandet, eller lite geisha choklad så får du själv ut något av att skäka lite!
Om jag bara kan påverka en person att skänka något så är jag nöjd! :)
Nu byter Patrick till vinterdäck på min och pappas bil. Och jag ska snart lägga mig i soffan och kolla på Paradise Hotel, tycker inte ens de är kul alls men va ska man kolla på eller göra annars, är för trött för att göra något.
PUSSSSSS

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Vad fint av dig. Visst är det så, många bäckar små!!! Man kan ju även gå in på röda korstes hemsida och bli månadsgivare, räcker ju med 100 kr / mån för att göra skillnad för hemlösa barn eller barn som ej kan få rent vatten! Hon du skriver om heter Anna och har en mkt fin blogg. Hennes man har uppdaterat bloggen lite för oss läsare sedan Anna gick bort,
    http://annajansson73.blogspot.com/
    kram

    SvaraRadera