lördag 27 juni 2009

KÄNSLA

Mitt i smeten utanför mitt gamla hem.


Jag har en känsla i kroppen, jag undrar om jag kommer känna den igen, alltså om jag kommer känna den känslan jag kände mycket förr.





När jag bodde i Haga, nästan för två årsen nu. Det är en sådan skillnad från att bo i kungälv och i stan, vissa från kungälv vill ju inte ens bo i stan för att dom trivs så bra här. Visst kungälv är jätte fint och mysigt.


Men jag kommer nog alltid ha en liten del av göteborg i mig. Speciellt Haga, om ni tycker marstrand är mysigt att strosa runt i, så är Haga väldigt likt alla byggnader och små gator och affärer, om inte mysigare till och med.


Det som är skillnaden är att man aldrig känner någon puls vilket jag älskar, när stänger cafeérna här i kungälv, typ klockan sex och helger kanske fyra.





Jag visste nog inte hur bra jag hade de i våran älskade lägenhet, mitt rum va lika stort som mångas vardagsrum, spårvagnen låg 10 sekunder från porten, affärer, cafeér, parker och några kvarteer från avenyn.


Jag bor ju mitt i kungälv nu men de finns liksom så lite ändå.


De känns som jag kan kungälv nu, de ger mig inte så mycket här. Jag har jämt en saknad till göteborg när jag är här. Ja menar bara, hur många uteställen har vi här, typ tre varav 0 är riktigt bra ställen om jag ska jämföra. Jag låter nog som världens pessimist just nu och ni undrar nog varför jag ens bor här eller varför jag flyttade från göteborg från början.
Fördelen med kungälv är såklar alla vänner man har närliggande här, vilket prioriterar högt.


Och mycket handlar såklart om hur man är som person och vad man är van vid. En del älskar kungälv och att gå ut här, fika här allt kungälv kan erbjuda.

Men jag vet inte, jag saknar en känsla, jag saknar pulsen och människorna. Men speciellt känslan och lägenheten. De höga taken, alla fönster, stora utrymmen, allt ljud från trafiken och människorna utanför. De fick mig att känna lugn.


Kungälv är bra på många sätt, de får jag inte glömma speciellt alla vänner som bor nära mig och jag och min Patrick har en jätte fräch och fin lägenhet här, som många säkertmskulle vilja ha, så jag är jätte tacksam för de såklart och jag ska försöka se allt positivt med kungälv som inte är bra med göteborg. Till exempel de är jätte lätt att få parkering haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar