måndag 28 december 2009

what goes around comes around!

Man får vad man förtjänar.

Jag tror verkligen på de, what goes around comes around. De är nog enligt mina principer. Och nu tänker jag inte bara på jackan. Utan precis allt. På nåt sätt så tror jag man får tillbaka i slutändan, kanske inte samma dag, kanske inte samma år men någon gång i livet får man vad man förtjänar. Ja tror ja sett de med egna ögon.

Precis som de låter, man får vad man förtjänar.
En snäll och omtänksam människa, vinner nog på de i längden. Däremot ett ego som bara tänker på sig själv och kan "skada" andra för egen nytta. Kanske lever loppan och tänker, fan va allt flyter på bra för mig. Skit samma om någon annan tar skada av detta, bara jag mår bra.
Kanske flyter de på så ett tag, men aj aj, där kom smällen. De kan vara en sån liten sak som betyder så mycket. Man får igen.
Kanske när man minst anar de?

What goes around, goes around, comes all the way back around.

De handlar om allt.
Ingen är perfekt, de finns nog ingen går genom livet helt oskyldig. Men de som lever enligt karma. Den som får dåligt samvete när den har gjort fel, den som vill åtgärda problemet. Den som ångrar ihjäl sig.
Kanske den som lär sig av de. Ja vet inte. Man kan inte alltid göra rätt handlingar. Man kommer inte alltid tycka att man gjort rätt val och tur är väl de, annars hade man ju aldrig ens känns att man gjort rätt om man inte gör fel ibland.

Men vad jag vill komma fram till, som jag ALLTID sagt. Att är man snäll, omtänksam, behandlar folk som man själv vill bli behandlad så tror jag de är du som sitter lycklig i slutet. Ja vill iallafall kunna sova om nätterna.

That's okay baby 'cause in time you will find...

Ni tror säkert jag syftar på något speciellt nu, de gör jag inte. Jag bara ligger och funderar och de va skönt och fått de sagt, de som jag tänker på fram och tillbaka.


Ni märker att jag inte kan sova. Klockan är 05.37, jag kommer vara så trött när de väl är dags att gå upp.

Se you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar