onsdag 10 februari 2010

farligt?

Är de farligt att träna om man är förkyld?

Jag måste verkligen sätta igång med träningen, kan inte dra på de längre, ja kan inte längre tänka "på måndag börjar jag" jag måste börja NU.

Men denna veckan har jag vart sjuk, hängig, ont i halsen och förkyld.
Nu har jag inte ont i halsen, bara förkyld och lite små trött. Men är de farligt ändå? men känns som jag alltid är lite små trött och förkyld och de känns som de är pga att jag inte tränar.

Dags att ta tag i saken i bara. Men jag är inne i en period där de känns som jag inte har ordning på något! Känner mig inte bekväm med mig själv. Jag vet inte om de har att göra med min operation, att de är så mycket nytt med jobb, boende och jag inte kommit in i allt detta än eller vad de kan vara.

Ja känner bara att någon ska skaka om mig, proppa med med ny energi, hjälpa mig på rätt väg, visa mig hur ja ska göra med ALLT. Få ihop allt, mitt liv som ett pussel. Nu är inte alla bitar på plats, några men inte alla. Jag måste få ihop de innan jag kan fortsätta med de andra..
Åh jag får panik av denna känslan, de är inte så att jag har den hela tiden, den kommer och går lite som den vill. Men när den väl kommer så sitter den runt mig som en orm och jag kan inte fortsätta med de andra för ens ormen lossar runt mig.

Jag måste bara sluta tänka på de, för jag vet inte ens vad problemet är, jag bara letar problem just nu. Imorgon mår jag bra igen!

Då börjar mitt nya träningsliv. Så ska de bli PUNKT!

2 kommentarer:

  1. vänta med att träna tills du inte har ont i halsen och inte är förkyld. Fast om du "bara" är trött kan du ju träna. Du får inte ha så höga krav på dig själv vännen! Du vet livet är det som pågår när vi är fullt sysselsatta med att planera för morgondagen eller tänka på gårdagen. Här och Nu. Och det blir aldrig perfekt... Det är bara att flyta med och försöka uppskatta det lilla i vardagen. Och en del frågor får man svar av tids nog, när man bara låter tiden gå lite.. man kan inte alltid tvinga svar fram. Försök och ta det lite lugnt (inom dig) så ska du se att det känns bättre snart! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Ja, ja får nog vänta tills jag är helt kry. För säkerthets skull.. Jo de är väl så, ja måste komma till ro inom mig lite mer och bara gilla läget som de är. Finns ju fördelar och nackdelar med allt. Och jag ska försöka och inte ha så höga krav på mig själv.

    Tack för råden! STOR KRAM :-)

    SvaraRadera