torsdag 11 februari 2010

OOh my.

Vilken PISS dag!

Den har verkligen inte börjat bra.

Jag skulle åka till tandläkarn, gjort mig klar och skulle hämta bilen, parkerar den vid fontinskolan för att vi har redan tre bilar på våran parkering här uppe så den får inte plats här.

Står och skrapar rutorna, lite små stressad som vanligt!
Då kommer de en tant, hon hade inte ens hunnit sätta på sig jackan i våra 17 minus. Så brottom hade hon. Säger till mig.
-Är detta din bil?
-Ja
-Den får absolut inte stå här, ta bort den genast!
-Förvånad, svarar ja.. Öh okej?

Alltså hon va ju redan så jäkla sur innan hon ens öppna käften! Varför kan man inte fråga snällt, är de din bil? Och sen fortsätta, de är så att, detta är våra parkeringar och jag är hemskt ledsen men du kan tyvärr inte stå här. Bla bla. Då hade ja, FINE! ja flyttar den, inga problemas Ha en fin dag.

Itsället, Arg, irriterad på denna tanten!

Åker iväg. Kommer till rondellen vid eriksdal i kungälv. Solen RAKT i ögonen! Ser inte att jag är på väg rakt in i en bil i sidan. Tvärnitar, men hinner inte få stop, så Ja min morgon började bra, missar nu min tandläkar tid som är hopplöst lång väntetid på.
En krokad hyrbil står på verkstaden och en annan krokad bil.

Sån tur va så krokade jag med "rätt" personer, dom va jätte gulliga och hon kramade om mig och sa att de händer alla, jag har själv krockat och min son krockade här om dagen. Shit happens, va lugn bara gumman! URSÖT! Kan de inte finnas fler sånna söta människor, som förstår att man är inte mer än MÄNNISKA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar