tisdag 23 februari 2010

Hellu mates!


Nu är jag hemma igen efter att först ha vart hos farmor med mamma och fikat. Sen åkte jag hem till Emma och drack kaffe med henne. Alltid lika trevligt! Efter de åkte vi till kungälv och hyrde några filmer. För mig blev de The talking of Pelham 1 2 3.
Imorgon och på torsdag ska jag jobba på Dagis, sen på fredag, lördag och söndag ska jag jobba på hotellet. Nästa vecka blir de Gothia Towers.
Så ser de ut för mig.
Ikväll ska jag träna Boby Balance. Göttans!
By the way friends, någon som har något bra tips på hudvårdsprodukter eller hur man sköter sin hy över huvudtaget. Jag har de senare dagarna fått väldigt dålig hy, små plitor lite här och var och jag sköter verkigen min hy efter punkt och prickar. Nu tvättar jag alltid bort mitt smink, vilket jag kunde slarva med förut och innan tvättade jag bara ansiktiet med vatten och tvål. Nu har jag använt DermaLogica serie ett tag och de verka som de va efter de som jag fick dålig hy, så nu har jag börjat använda andra produkter från apoteket istället men inget verkar hjälpa. Funderar snart på att gå tillbaka och bara tvätta mig med tvål och vatten, men de länns ju lite fel liksom, vill ju vårda huden rätt.
Så någon som har nått bra tips?
KISSES

3 kommentarer:

  1. Tvål o vatten är ju det sämsta, då blir man ju rynkig!! Jag använder aldrig tvål....(har inga rynkor- faktiskt!!)Ta bort smink runt ögonen med ngn removerkräm (tex den från apoteket, aco parfymfri) på bomullspad o sedan tvätta med tex biotherms ansiktstvätt och ansiktsvatten efter det o sedan ansiktskräm... gärna day wear plus från biotherm! ;-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Alla använder ju olika. Men något jag kan rekommendera är MaryKay om du hört talas om de =) Använder det själv och är supernöjd. Lite dyrt iofs, men det kanske de är värt om man vill ta hand om sin hy. Gå in på marykay.se o se om du har en hudvårdskonsult nära dig =) /Kim

    SvaraRadera
  3. -Caroline

    Ja, man har ju hört att tvål och vatten inte är bra alls, men eftersom jag fått dålig hy efter jag slutat använda de blev ja lite tveksam. Men de låter bra, jag ska testa alla tips tills jag hittat något bra. Du har ju verkligen fin hy, så du om någon borde veta!
    KRAM


    -Kim
    Va himla typiskt, för de ringde en tjej från Mary Kay i förrgår och frågade om jag ville komma på en hudvårdskonsultation, tackade först ja och skulle ta med mig en kompis, men min kompis sa att hon använt Mary Kay och fått massa röda prickar och blev helt röd i ansiktet, så de skrämde mig så mycket så jag avbokade tiden, De va ju typiskt! Kanske får boka in en ny tid då.
    De kan va värt med dyrt om de är bra och hjälper.
    Tack för tipset! :)

    SvaraRadera