måndag 1 mars 2010

monday

Helluuu mates!


Ja måste bara säga, fasen va jag hatar när man är så trött att man somnar på dagen, för när man eller jag vaknar så känner jag mig helt borta, har ingen tipsuppfattning och går som en zombie, usch gillar inte de alls, bättre att gå runt och va trött istället tills kvällen.


Idag jobbade jag på Gothia Towers, jädrans va stort de är. Tänk hur mycket personal de jobbar på hela hotellet liksom och de roliga va när Helene sa att, idag är de lungt, bara 200 gäster haha! Då är liksom helt fullt på lorensberg. Kan ju säga att de skiljer sig en HEL DEL på hur man jobbar. Varje dag slutar man kl 13 och då går man ner till Mix och äter lunch innan man går hem och de finns en sallads buffé, en husman buffé och en "dagens" buffé att bälja mellan, de fans semlor och stora muffins, kaffe, thé, ja allt du kan tänka dig. Och mix är bara till för personalen, när vi kom ner trodde jag att alla som va där va gäster och att vi skulle ta mat lite försiktigt och sätta oss i ett hörn, men så va de inte. De va bara personal i hela restaurangen. Kul och trevlig miljö. De verkar verkligen va ett bra hotell att jobba på.

Nu kollar jag på familjen anourlunda, alltså shit, hur kan man välja att leva så? Helt galet, de är ju som ett dagis varje dag.
Och de lär ju inte vara lätt att skaffa barnvakt till typ 10 ungar.

Annars idag, när jag kom hem från jobbet va Patrick med Kajsa och Christian så vi fyra tog en trevlig fika, sen gjorde vi lite ärenden och åkte hem och kollade på film och jag somna. Nu jobbar Patrick och pappa är i stan, så jag är helt ensam vilket tillhör ovanligheten.

Är ledig imorgon, skönt, vet inte vad jag ska göra men något kommer jag snart på.


PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar