tisdag 2 mars 2010

No pressure is the pleasure!


De fick jag allt till de... Haha ;)


Men de är sant faktiskt, i vissa samanhang. Jag tror att känner man ingen press från saker, alltså viss press är ju jätte bra att ha, något som driver än. Men den pressen jag menar är saker som, typ, hyran ska in varje månad, massvis med räkningar, folk tar saker på avbetalning osv...

Vissa grejer går ju inte att undgå såklart, man måste ju ha tak överhuvudet och mat på bordet.



But that is not how I rule.


Jag tar the easy way, never buy stuff you cant pay for. De är ju rätt sant, kan man inte betala för de så varför köpa de?

De är ju ganska osmart att köpa något och betala sen, de låter så klyschigt men folk kanske inte tänker på ränta och en "tyngd" som hänger över än varje månad.


Saken jag vill komma till är att jag har börjat få små lyckorus, händer titt som tätt, jag känner mig så lycklig, iförrgår när jag skulle sova kom jag på mig själv att jag log.


De behöver ju inte vara någon speciell orsak till varför man är lycklig, de är väl så livet ska vara för alla egentligen, bara när något är fel som man känner sig olycklig på nåt sätt.

Men jag tror ändå att detta hänger ihop lite grann, att jag har faktiskt ingenting som jag ska tänka på att betala förutom min telefon räkning, hur gött är inte de. Sen kommer nackdelar med fördelar ibland, mitt liv just nu är ju inte så jag planerat precis, fast jag har inte planerat, gillar inte att planera, inte min grej. Men hur som, så drar jag fördelen till nytta och känner mig för jäkla lycklig och lättad!


Inga krav, inga måsten! Bara de som jag själv skapar. Tänk på de, man skapar sitt liv själv, lev livet som du vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar