torsdag 11 november 2010

Äntligen godnatt

Nu får jag äntligen säga god natt!

Jag har haft fullt upp hela dagen. Ändå har jag inte gjort särskillt mycket men allt har tagit lång tid.

Börja med att jag städade hela lägenheten, rum för rum som jag skrev, när jag kom till att jag städat, sovrummet, vardagsrummet, hallen och skulle dammsuga köket, så tänkte jag, kanske ska kolla vad klockan är! Trodde verkligen inte den va mycket, men de visade ju sig att de va den visst, 14.44 och jag skulle ha middag hemma för mina älskade vänner från mitt gamla jobb kl 16.15 typ.. alltså en timma och en halvtimma kvar tills dom står i dörren.. ÖÖÖÖÖÖHHHH?? Hur gick detta till, vart tog tiden vägen? Shhhhhiiiit stressy stressy!

på den timman + halvtimman skulle jag, duscha, smika, blåsa håret, klä på mig (hade inte ens tänkt på kläder överhuvudtaget), städa undan de sista jag dragit fram, göra rent handfatet, (kunde ju glömma städa hela badrummet) och sist men inte minst, duka, laga maten, göra efterrätten, göra välkommsdrinken ( vilket jag också helt hade glömt bort) så slängde ihop lite bacardi razz, pressade lite lime i och sen fick de bli päroncider, alkoholfri.

Jag har nog aldrig i hela mitt liv, duschat, blåst håret, sminkat mig framför allt!! Så fort någongång. De va helt sinnessjuk va jag stressade och sprang hit och dit. De enda jag tänkte på, gör EN SAK I TAGET så hinner jag nog. Jag började med maten kvart i 4 och hann precis innan dom kom, medan jag gjorde maten, slängde jag ihop drinkarna, gjorde efterrätten och duka!

Jag skulle vilja filmat mig själv idag, vilken turbo fart jag fick och vad smidigt jag gjorde allt, för jag hann klart innan dom kom! Man kan om man vill minnsan men snälla martina josefsson! LÄR DIG PLANERA!

Jag är sämst i världen på de och jag fattar inte när jag ska lära mig, tycker jag har ganska bra framförhållning men ändå är jag ute i sista minut, även fast jag liksom har planerat på något sätt.

Kallas väl dålig planering antar jag! och tidsoptimist så de skriker om de, jag saknar nog tidsuppfattning helt, tror jag kan hinna allt på en enda dag. De sjuka är att jag faktiskt brukar lyckas ändå, de bevisades ju idag om inte annat.

Men inte nog med att jag stressat som en galning innan middagen, fick ju stressa lika mycket efter, ska åka bort i helgen och ska packa och prova kläder som ska med, är inte ens klar än så får göra resten imorgon, jag orkar inte mer idag, helt slut nu!


Middagen blev i alla fall jätte lyckad, jag gjorde, tahimat, wok, kyckling, rödcurry med äggnudlar till. Vi hade jätte trevligt som vanligt och massa att prata och diskutera om. Jag älskar mina tre vänner, de måste vart meningen att jag skulle träffa dom på de jobbet, även om de inte va meningen att jag skulle ha de jobbet så länge, vi är verkligen tre helt olika personer men ändå så lika varann och alla kompleterar varandra så bra och vi har alltid jätte kul och mysigt ihop!

Nu säger jag god natt! Jag kommer nog somna gott, hoppas ni med gör de! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar