söndag 23 januari 2011

goderafton!

Här sitter jag helt insmörjd, med locobase och valnötsolja..
Har införskaffat mig nya salvor idag.

Igår upptäckte jag nämligen massa röda eksem på kroppen, magen, lår, vader och överarmarna, ser ut som jag är jätte jätte torr så jag har blivit röd, men så torr kan jag inte vara eftersom jag smörjer in mig varje dag, så nått konstigt är de. Men vad de är vet jag inte.

Berättade iaf de på jobbet idag, tänkte jag kanske kan få råd eller om de va någon som haft liknande. Och då säger en att jag kankse fått beltros. Whaaaaaaaaat? tänker jag och lugnas inte direkt med tanken av att faktiskt Martin hade de under jul. Beltros är farligt om man är gravid.

Så ber min snälla mamma ringa till sjukvårdsupplysningen och dom trodde inte beltros men rekomendera att ja åker in och kollar, fick en tid efter jobbet, va inne i själva sjukrummet i kanske 3 min och fick utskrivet ett recept på vad, vet jag inte och hon sa att de är eksem av nåt slag.

Jag kan bli lite irriterad på att man betalar 100 kr, för att komma in i ett rum i 3 min och säga vad som är fel och få ett recept på någonting mot klåda. Hade hon lyssnat på va ja hade sagt hade mitt problem inte ens vart klådan, för de kliar inte särskillt mycket, de svider och bränner mer. Och allt gick så fort så jag hann inte ens reagera och tänkte bara. Aja okej, de va ju bra att de inte va någon farligt...

Men nej, jag ringer barnmorskan imorgon och ber om en tid där istället, känns tryggare än att gå och käka massa tabletter mot nåt som jag inte ens vet vad de är.

Just nu är jag galet trött, ska snart åka och möta upp Patrick och fixa en sak, sen blir de sängen och sovmorgon! I LOVE IT!




Igår hade vi en jätte bra kväll, va i stan och åt middag på Vino Pasta tre med Pappa, Malin och Martin, sen gick Martin och jobba och jag, Älskling och Pappa åkte hem till Malin och hyrde en film och köpte massa godis och lata oss. Sen va de jobb för mig idag och P fick jobba inatt...


Nu ska jag kolla solsidan tills jag ska jag åka.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar