onsdag 26 januari 2011

Gråter

Kollade nyss på kanal5 play, den hemlige miljonären...
De berörde mig kan jag säga, hemlösa och folk som har de jobbigare än andra har alltid berört mig väldigt mycket, ända sen liten. Jag har stor empati. Så nu har jag gråtit en skvätt.

Att detta pogrammet skulle beröra mig va ju en självklarhet egentligen. Fast på ett bra sätt, trotts allt tråkigt som händer, folk dödar, våldtar, misshandlar, stjäl saker m.m, så finns de ändå folk som bryr sig, folk som vill hjälpa helt ur egen ficka, fast dom har de svårt att få de och gå ihop enkonomiskt själva. Så finns dom där och hjälper till, lägger ner sin tid på att hjälpa andra som har de svårt, hemlösa.

De berör mig starkt!

De får mig också och känna mig väldigt lat, bortskämd och otacksam. Jag vill egentligen inte kalla mig lat, ser inte mig själv som lat men just nu känner jag mig de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar