torsdag 25 februari 2010

Skratta

Asså jag måste berätta en sak, en rätt rolig sak som man kan skratta åt nu efter.
För de fösta så när jag skulle ha rast på jobbet, så bad Hanna mig ta med en vagn till köket, jag bara, ja visst!!
Sen sitter jag och tar en kaffe i personalrummet, så ser jag Hanna komma med vagnen gåendes till köket, då hade jag glömt de, haha, hon måste ju undrat, eftersom hon sa de precis när jag gick, så jag liksom, Ja visst! så gick jag bara hahaha. Glömde helt bort de verkligen.


Och idag började jag 8.30-12.30.
På något underligt sätt fick jag de till 11.30, tänkte på de igår kväll, skrev de till och med i ett sms till frida.
Sen äter barnen lunch kl 11.30, så jag tänkte va snäll jag är nu som hjälper till och duka fram, samt sätter ner alla barnen på sina platser, jobbade alltså över i 10 minuter haha! Generöst av mig.
Sen bara ja, när alla sitter, de andra dagisfröknarna och alla barn och ska äta. Säger jag,
-Japp men då går jag, ses vi säkert snart igen! Ha de bra, Hej då!
-De ena fröknen, jaha slutar du nu?
-Ja de gör jag, tiden går fort...:)

Hahahaha, jag gick alltså en hel timma för tidigt. Undra va dom tänkte då. Dom måste undrat alltså. Helt knäppt, va har jag tänkt på hela dagen liksom, bara gått i min egen värld totalt, lite samma igår, va också helt frånvarande och glömde saker. Hoppas bara de är någon engångsgrej, blir ju nästan rädd.

Efter jobbet åkte jag till farmor en sväng, de va mysigt, vi drack kaffe och åt muffins, vi ställde oss hennes balkong fönster när snön bara vräkte ner och bara gnällde på hur trötta vi är på detta kalla och snön.

Men man ska inte gnälla så mycket, speciellt inte åt sånt man inte kan göra något åt, vad är de för mening liksom.

Imorgon är de jobb på hotellet som gäller, tills på söndag. imorgon ska de blir kul att jobba, träffa pernilla igen, kommer kännas lite konsigt i och för sig! Eller så kommer de kännas som igår.

PUSS

3 kommentarer:

  1. Hej svej!
    Ja du är allt bra glömsk! Men du, ring till förskolan i morgon och "förklara" att du tog fel på tiden o be om ursäkt, eller?! Det skulle jag gjort o du vill jobba där mer...
    kram!

    SvaraRadera
  2. Alltså, det skulle var en sådan med ;-) efter glömsk! Inte meningen att låta för hård :-o

    SvaraRadera
  3. Ja, de skulle jag gjort!! Ja får ringa till dom imorgon och säga de, "att jag kom på att jag gick en timma för tidigt" haha, men hoppas dom ser humorn i de som jag gör :-) Nej du låter inte alls hård, bra att du sa de!
    kram

    SvaraRadera